Alle verspreidvormen
Scherpe tarieven
Eenvoudig bestellen
Snel laten verspreiden

Blog Post

Borsten door de Brievenbus

Soms verbaas ik me over wat er door mijn brievenbus valt. Nee, dit gaat niet over de voorjaarsfolder van de Hema, die geen Paasfolder heet. Of over de onbedrukte folie waar mijn Spotta-folderpakket deze week in zat (ja, ja misschien een milieumaatregel?). Dit gaat over de kaart van ‘praktijk Gabriels’ die ik onlangs ontving.

Een parmantige dame van tegen de 50 met een parelwitte facing-glimlach nodigt me uit om nú een online afspraak te maken met mijn favoriete arts. Wie mijn favoriete arts is? Dat hangt af van wat ik gedaan wil hebben: een borstvergroting, neuscorrectie of maagballon? Uiteraard zijn alle opties voorzien van ‘before & after’-foto’s. Een paar priemende vrouwenborsten (kosten €2.600,-) staren mij aan vanaf de achterkant van de kaart.

Dit kon natuurlijk niet uitblijven. Nu we met zijn allen veel ouder worden, willen we ook bejaarden-beauty’s zijn. Met een Nederland dat nu al bestaat uit 39% vijftigplussers, zullen ongeadresseerde folders ons steeds vaker uitnodigen voor de maakbaarheid van ons eigen lichaam. Aan de folders voor trapliften en rollators was ik al wel gewend, maar ooglidcorrecties en injectables zag ik nog niet eerder op mijn kokosmat. Gabriels is – zoals de gelijknamige Engel al doet vermoeden – een voorbode van wat komen gaat.

Uit nieuwsgierigheid neem ik toch even een kijkje op de website. De vrolijk lachende dame op de kaart blijkt de eigenaresse te zijn en ruim vijf jaar ouder dan ik aanvankelijk dacht. Goede praktijk dus!

Mijn verbazing blijkt een online vervolg te krijgen als ik het kopje ‘voor de man van nu’ aanklik. Ik maak kennis met ‘scalp pigmentatie’ als de perfecte oplossing voor haarstoppels die niet meer zichtbaar zijn. En de ‘oksel-dry behandeling’, waar je minimaal zes maanden plezier van hebt. Met een prijs van €400,- en een gespreide betalingsmogelijkheid vanaf €50,- per maand zijn die zes maanden ruim voldoende voor de afbetaling. Voor de maagverkleining moet je een stukje ouder worden: bij hetzelfde maandbedrag betaal je die operatie af in ruim 13 jaar.

Mijn mond valt verder open bij de ‘mommy make-over’, om versgeworden moeders op alle fronten weer strak te trekken. Aangekomen bij de beschrijving van de vaginaverjonging en de plaatjes van de schaamlipcorrectie heb ik een rimpel zo diep als een ravijn op mijn voorhoofd. Dokter Termohlen blijkt mijn favoriete arts: hij is gespecialiseerd in fronsfillers.

Marianne Robben is zelfstandig strateeg en columnist voor Doordropshop.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts

Welke verspreidvorm moet ik kiezen?

Binnen Doordropshop.nl kun je kiezen uit drie verspreidvormen om je flyer of folder huis-aan-huis

​Een crossmediale kijk op de inzet van folders

Merken zetten in hun dagelijkse zoektocht naar de aandacht van consumenten een steeds bredere

Technologietrends en hun impact op de folder

Veel nieuwe trends ontstaan onder de invloed van technologie en hebben links- of rechtsom

Sinterklaas is een Struisvogel

Zwarte Piet of niet?! U vindt er vast het uwe van. Maar welke keuzes

De sociologie van de folder

Om de toekomst van de folder beter te begrijpen is het nodig om uit

Ja, ja nu weet ik het wel. Of toch niet?

De nuance lijkt in onze moderne wereld soms ver te zoeken. Met argumentatie, redelijkheid,

​De reclamefolder: papier versus digitaal

Met de mogelijke invoering van de ja/ja-sticker in 2017 dreigt het bereik van de

6 eieren voor 2 euro?

Sinds mijn laatste bezoek aan ‘de dag van de brievenbusreclame’ kan ik niet meer

Creatief experimenteren met de folder

Veel adverteerders lijken een standaard vormgevingsformat te hebben gevonden waarin wekelijks hun productaanbod wordt

​Het belang van creatieve vormgeving bij folders

Het succes van een reclamefolder is van verschillende variabelen afhankelijk. Belangrijke aspecten zijn de

​De folder: van massa naar hypergepersonaliseerd

De reclamefolder is het meest effectieve en efficiënte massamedium in reclameland. Sommige retailers zijn

Een toekomst zonder brievenbus

De makers van wekkers hadden twintig jaar geleden vast niet gedacht dat hun product

Stop met verspillen, start met slim verspreiden

Het verspreiden van de reclamefolder kan en moet beter. Binnen het wekelijkse volume aan

Als de folder verdronken is, dempen we de put

Met de introductie van de Code Verspreiding Ongeadresseerd Drukwerk in 1993 kwam voor consumenten

De Gooische Sticker

Alle ramen zijn dicht. De lampen staan op een tijdklok en de goudvis is