Doelgroepsegmentatie

Met de inzet van onze doelgroepsegmentatie vergroot je het rendement van je huis-aan-huis en direct mail campagnes. Door enkel de doelgroephuishoudens binnen het verzorgingsgebied te bereiken, zorg je voor een gerichte en dus relevante reclameboodschap en besparing op druk- en verspreidkosten. Wanneer sprake is van meerdere doelgroepen kan een doelgroepsegmentatie juist een verdeling geven van de gebieden waar de verschillende doelgroepen zijn (over)vertegenwoordigd. De uiting en inhoud van drukwerk kan worden aangepast aan (verschillen tussen) de doelgroep(en) en daarmee kan de relevantie van en response op een reclameboodschap worden verhoogd.

Wij hebben de beschikking over een uniek postcodesegmentatiesysteem met meer dan 250 socio-demografische en lifestyle kenmerken van consumenten. Door met dit systeem een match te maken tussen het profiel van je klanten en huishoudens die (geheel of in sterke mate) aan dit profiel voldoen, vinden wij huishoudens die passen binnen je doelgroep maar (nog) geen klant zijn.

Deze doelgroepsegmentatie stelt je in staat je klantenkring gericht uit te breiden. Je doelgroep kan worden gelokaliseerd op zowel 4- en 6-positie-postcode als huis-aan-huis bezorgwijkniveau. Je krijgt gedetailleerde inzichten in de doelgroeppenetratie binnen geselecteerde gebieden en bent daarmee in staat de meest kansrijke gebieden te selecteren voor huis-aan-huis en/of direct mail campagnes.

Binnenkort kun je binnen Doordropshop.nl je doelgroep selecteren bij het samenstellen van een verspreidgebied. Voor nu ondersteunen onze medewerkers je hier graag bij. Neem hiervoor contact met ons op. Klik hier voor de doelgroepkenmerken voor postcodesegmentatie of klik hier voor de kenmerken voor adresselecties (tbv direct mail).

Bereken mijn prijs >>

 

doelgroepsegmentatie