Alle verspreidvormen
Scherpe tarieven
Eenvoudig bestellen
Snel laten verspreiden

Blog Post

Een toekomst zonder brievenbus

De makers van wekkers hadden twintig jaar geleden vast niet gedacht dat hun product zou inslapen. De wakkere consument koopt geen wekker meer, maar legt zijn smartphone naast het kussen. Of zelfs eronder, zodat de i-wekker niet alleen wekt, maar ook je slaapritme analyseert. De brievenbusmakers van nu zitten vast ook te slapen, net als de wekkermakers van toen. Wakker worden mannen: over twee decennia heeft niemand meer een klep!

Onze smalle, lachende rechthoek is vervangen door een hufterproof stalen bezorgbox met een deur aan de voor- én achterkant. De bezorgbode (voorheen postbode) kan er via de voorkant in. De bewoner leegt via de achterkant. Natuurlijk heeft dit vernuft een koel- en vriesdeel, want in een supermarkt komen we al lang niet meer. Mijn connected-koelkast geeft door wanneer de yoghurt en de kroketten op zijn. Mijn connected-cupboard voegt de quinoa en crackers toe aan het winkelwagentje. Jamie’s smart-kookboek – dat onderdeel is van mijn Home Connect-app – doet een suggestie voor het avondeten dat ik kan maken. Natuurlijk wordt mijn calorieverbruik daarbij goed in de gaten gehouden. Alles wat in en uit mijn bezorgbox gaat is traceerbaar via GPS en RFID. Ik weet precies wat wanneer verwacht wordt en kan dat waar en wanneer ik wil wijzigen.

De folder van de toekomst is dan al lang niet meer van papier. Hij valt niet op de mat, maar wordt geprojecteerd op het sponsored display van mijn bezorgbox. Al swipend natuurlijk ook te bekijken via de bezorgbox-app op mijn interactieve tafel of digitale slaapkamerbehang. Ik bekijk hem het liefst in 3D via mijn HoloLens. De Marianne-Folder is een volledig gepersonaliseerd overzicht met aanbiedingen van merken en producten die bij mijn profiel passen. Met gedynamiseerde prijzen op basis van mijn klantloyaliteit. Slechts ‘one-touch-away-from-ordering’. Blij te zien dat mijn i-folder een rake suggestie doet voor een paar nieuwe schoenen die perfect passen bij een nieuw gekocht jurkje. De connectie met mijn ‘smart mirror’ werpt nu al zijn vruchten af. In mijn i-folder staan overigens ook producten die ik direct kan uitprinten met mijn 3D-printer. Het 3D Blokker assortiment is geweldig!

En ja; in de bezorgbox is natuurlijk nog plaats voor een envelop of verjaardagskaart. En als die handgeschreven is, dan stuurt de Home Connect-app je een tweet dat er vandaag wel iets heel bijzonders bezorgd is.

Marianne Robben is zelfstandig strateeg en columnist voor Doordropshop.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts

​Een crossmediale kijk op de inzet van folders

Merken zetten in hun dagelijkse zoektocht naar de aandacht van consumenten een steeds bredere

Technologietrends en hun impact op de folder

Veel nieuwe trends ontstaan onder de invloed van technologie en hebben links- of rechtsom

Sinterklaas is een Struisvogel

Zwarte Piet of niet?! U vindt er vast het uwe van. Maar welke keuzes

De sociologie van de folder

Om de toekomst van de folder beter te begrijpen is het nodig om uit

Ja, ja nu weet ik het wel. Of toch niet?

De nuance lijkt in onze moderne wereld soms ver te zoeken. Met argumentatie, redelijkheid,

​De reclamefolder: papier versus digitaal

Met de mogelijke invoering van de ja/ja-sticker in 2017 dreigt het bereik van de

6 eieren voor 2 euro?

Sinds mijn laatste bezoek aan ‘de dag van de brievenbusreclame’ kan ik niet meer

Creatief experimenteren met de folder

Veel adverteerders lijken een standaard vormgevingsformat te hebben gevonden waarin wekelijks hun productaanbod wordt

​Het belang van creatieve vormgeving bij folders

Het succes van een reclamefolder is van verschillende variabelen afhankelijk. Belangrijke aspecten zijn de

​De folder: van massa naar hypergepersonaliseerd

De reclamefolder is het meest effectieve en efficiënte massamedium in reclameland. Sommige retailers zijn

Stop met verspillen, start met slim verspreiden

Het verspreiden van de reclamefolder kan en moet beter. Binnen het wekelijkse volume aan

Als de folder verdronken is, dempen we de put

Met de introductie van de Code Verspreiding Ongeadresseerd Drukwerk in 1993 kwam voor consumenten

Borsten door de Brievenbus

Soms verbaas ik me over wat er door mijn brievenbus valt. Nee, dit gaat

De Gooische Sticker

Alle ramen zijn dicht. De lampen staan op een tijdklok en de goudvis is