Veelgestelde vragen

Is er genoeg kennis aanwezig bij Doordropshop.nl om mijn reclamefolder succesvol in te zetten?

Doordropshop.nl is onderdeel van HPGroup B.V., een onafhankelijke en gerenommeerde kennispartner op het gebied van brievenbusreclame en consumentendata in Europa. HPGroup B.V. is werkzaam voor diverse (online) retailers, fabrikanten en MKB bedrijven. HPGroup B.V. is eveneens sub-licentiehouder van het online dashboard Meseda (www.meseda.nl) welke in eigendom wordt gehouden van  Meseda R&D B.V. een zusterbedrijf van HPGroup B.V., medewerkers genieten een jarenlange ervaring op het gebied van inkoop, advies en uitvoering van zowel lokale als (inter)nationale geadresseerde en ongeadresseerde campagnes.

Waarom kan Doordropshop.nl tegen de scherpste tarieven werken?

Door het hoge volume dat wordt ingekocht door Doordropshop.nl bij verspreiders en drukkers zijn wij in staat om zeer scherp in te kopen en vertalen wij dit naar aantrekkelijke prijzen voor de gebruikers.

Hoe kan ik betalen?

Betalingen vanuit Nederland kun je veilig doen via iDeal, Creditcard (mastercard/visa/v pay/maestro) of middels het vooraf betalen aan de hand van een factuur. Vanuit andere landen is het eveneens mogelijk om te betalen met Creditcard, Belfius, Bancontact, ING Home’Pay en Sofort banking.  Vaste en wederkerende klanten kunnen na een beoordeling eveneens op rekening bestellen.

Is er sprake van een minimale oplage dan wel bedrag voor een bestelling?

Voor verspreiding is er geen beperking in het aantal stuks. Oplagen onder de 5.000 exemplaren kennen wel een administratietoeslag van eenmalig €35,- per opdracht.  Er geldt een minimumorderbedrag van € 150,- per opdracht ongeacht type verspreiding. Het is mogelijk mogelijk om onder de € 150,- te bestellen, er zal echter altijd minimaal € 150,- in rekening worden gebracht. Bijkomende kosten staan in uw winkelmandje indien deze van toepassing zijn.

Kan ik op ieder moment terug naar mijn gegevens en bestellingen?

Door het aanmaken van een account binnen Doordropshop.nl kun je altijd terecht bij (een) eerdere bestelling(en). Je bent zelfs in staat om bijvoorbeeld een eerdere opdracht te herhalen en desgewenst het verspreidgebied of de gekozen wijze van verspreiding aan te passen.

Hoe kan ik mijn verspreidgebied maken?

Je kunt op verschillende manieren een verspreidgebied samenstellen. Dit kan door bijvoorbeeld de plaatsnaam/plaatsnamen of postcode(s) in te voeren en toe te voegen, de reistijd of afstand in te voeren vanuit een postcode, of direct vanaf de digitale kaart gebieden te selecteren. Ook kun je door het aanklikken van een selectiekenmerk (bijvoorbeeld koop- of huurwoning) gebieden selecteren.  Heb je een webshop, dan kan het interessant zijn om alleen de best scorende postcodes te kiezen die corresponderen met je doelgroep in geheel Nederland. De gewenste oplage kun je altijd zelf bijstellen.

Hoe wordt mijn drukwerk uiteindelijk verspreid?

Je kunt in Nederland kiezen uit diverse vormen van verspreiding; o.a. gesealed (doorzichtig plastic pakket) met andere folders, ongesealed (los ingestoken) met andere folders, verspreiding met een huis-aan-huiskrant of volledig separaat.

Betekenis en verwerking van Nee-Nee, Nee-Ja en JA-JA reclamestickers

Consumenten kunnen in Nederland een anti reclamesticker (nee-nee en nee-ja) aanbrengen op hun brievenbus. De verspreiders van folders en (gratis)weekkranten respecteren deze stickers en verwerken deze in de benodigde verspreidoplage. In het geval van een Nee-Nee sticker mag er geen commercieel drukwerk worden bezorgd, dit geldt voor zowel de weekkranten als reclamefolders. In het geval van de aanwezigheid van een Nee-Ja sticker mogen er wel gratis weekkranten worden bezorgd echter geen reclamedrukwerk.

In enkele steden geldt een opt-in regeling voor het bezorgen van reclamefolders. Folders worden in dat geval alleen op adressen bezorgd met een voor deze regeling aanwezige JA-sticker op de brievenbus. De opgenomen aantallen binnen Doordropshop zijn hier op aangeven van de maandelijkse mutaties door verspreiders op aangepast.

Wanneer wordt mijn drukwerk verspreid?

Je drukwerk kan na het bestellen binnen 2 tot 3 weken verspreid worden. Voor spoedopdrachten (binnen 1 week bezorgen) kun je contact met ons opnemen op 030-7672605 of een e-mail sturen naar klantenservice@doordropshop.nl. Het moment en de dagen van verspreiden is/zijn afhankelijk van de keus die je maakt voor het type verspreiding. Tijdens het invoeren van je bestelling wordt de datum aangegeven waarop het drukwerk verspreid kan worden en wanneer je het materiaal dient aan te leveren voor verspreiding of, indien je ook het drukwerk bij ons besteld, hoe je bestanden dient aan te leveren.

Wat kan ik doen als ik een klacht heb over de bezorging?

Klachten nemen wij altijd serieus! Je dient binnen 3 werkdagen na de laatste dag van verspreiding de klacht aan ons door te geven. Wij zullen dan direct een onderzoek instellen. Voor de klacht hebben wij de volledige adresgegevens nodig: 6 positie postcode(s) (bijv. 3436ZZ) met huisnummer(s) en eventuele toevoegingen. Op reclames en klachten na verloop van deze termijn vervalt het recht van de opdrachtgever op toetsing en/of controle(s) op de verspreiding. We hebben minimaal 5 adressen nodig om een onderzoek te kunnen starten. Het te bezorgen aantal is al na aftrek van de anti-reclamesticker adressen (Nee-Nee of Nee-Ja). Je dient er rekening mee te houden dat huis-aan-huisfolders niet worden geleverd op adressen met een anti-reclamesticker (Nee-Nee of Nee-Ja) en evenmin op woonboten, verzorgingstehuizen en moeilijk bereikbare of afgelegen adressen en/of brievenbussen. Onze verspreidtarieven zijn gebaseerd op een bezorgkwaliteit van 94%. Ook kunnen wij reacties op uw reclame-uiting helaas niet garanderen. Melding van klachten kunnen worden gedaan via het e-mailadres: klantenservice@doordropshop.nl

Hoe dien ik een klacht in?
Je kunt jouw klacht indienen via het daarvoor beschikbare e-mailadres: klantenservice@doordropshop.nl.
Op klachten worden uiterlijk binnen 14 dagen na de melding inhoudelijk gereageerd, klachten kunnen betrekking hebben op zowel de producten (het geleverde drukwerk) als de dienstverlening (de verspreiding van het drukwerk). Ben je een zakelijke klant en niet tevreden over de afhandeling van een klacht, dan kunnen klachten van zakelijke klanten eveneens ter bemiddeling worden voorgelegd aan Thuiswinkel via www.thuiswinkel.org.

Wat zijn de aanleverspecificaties voor verspreiding?

Indien je het drukwerk door een andere partij dan Doordropshop.nl laat produceren dan dient het drukwerk te voldoen aan een aantal aanleverspecificaties.

Wat te doen als ik al folders, flyers of kranten heb laten drukken? 

Als je al gedrukte folders, flyers of kranten hebt, kun je die voor verspreiding aanleveren bij Doordropshop.nl of wij halen het drukwerk zelf af bij het verstrekte afhaaladres. Aan de hand van het gekozen verspreidgebied wordt je drukwerk in de gekozen periode bezorgd.

Worden er kosten in rekening gebracht als ik de folders laat afhalen?
Ja, wij berekenen € 6,50 per afgehaalde doos en/of € 55,- per afgehaalde pallet.
Tijdens het bestelproces kan je aangeven om hoeveel dozen of pallets het gaat, zodra je de bestelling hebt afgerond en afgerekend, ontvang je per omgaande de labels die je op de dozen kunt aanbrengen of de palletkaarten voor de pallets. Bij levering in dozen is het van belang om altijd 1 exemplaar van je folder (per doos) zichtbaar aan te brengen zodat deze herkenbaar is.

Zijn de vermelde tarieven inclusief of exclusief btw?

Alle genoemd tarieven zijn exclusief btw, de btw wordt bij het toevoegen van de bestelling aan het winkelmandje apart weergegeven.

Wat zijn de leverspecificaties voor het laten drukken van folders, flyers of kranten?

Om een goed drukresultaat te krijgen, moet het aangeleverde bestand aan een aantal voorwaarden voldoen. Hier kun je de specificaties en voorwaarden downloaden.

Kan Doordropshop.nl mij helpen en adviseren bij het maken van een reclamefolder, -flyer of krant?

Uiteraard kunnen de mensen van onze studio je bijstaan met het ontwerpen van je drukwerk of dit zelfs in overleg volledig voor je produceren.

Hoe lang duurt het drukken van mijn flyer, folder of krant?

Afhankelijk van de oplage hanteren wij een levertermijn van drie tot vijf werkdagen. Voor spoedbestellingen kun je contact met ons opnemen.

Op welke papiersoort wordt gedrukt?

Afhankelijk van het soort gekozen drukwerk kun je kiezen uit verschillende gramsgewichten op glanzend of mat papier. Het meest gebruikte en courante papier voor een folder of flyer is 135 grams MC en voor kranten 48,8 grams courantdruk.  Wil je een afwijkend formaat, gramsgewicht en/of advies, vraag dan een offerte aan via 030-7672605 of stuur een e-mail naar klantenservice@doordropshop.nl

Kan ik ook extra exemplaren bestellen?

Ja, dat kan. Dit kun je aangeven bij het bestelproces onder; Extra exemplaren bestellen. Omdat de drukoplage altijd wordt afgerond naar duizend aantallen heb je eveneens de mogelijkheid om de restanten op te laten sturen.

Kan ik mijn drukwerk ook door Doordropshop.nl tijdelijk laten opslaan?

Jazeker, indien je gebruik maakt van verspreiding via Doordropshop.nl dan slaan wij je folders gedurende een periode van 12 maanden volledig gratis op in ons magazijn. Zo ben je in staat om bijvoorbeeld goedkoper een bepaalde oplage ineens te bestellen en met een gewenste frequentie te verspreiden. Je kunt de planning van de verspreiding doornemen met onze medewerkers op 030-7672605 of via klantenservice@doordropshop.nl

Wat kan Doordropshop.nl nog meer voor mij betekenen?

Naast het drukken en ongeadresseerd verspreiden van je drukwerk kan Doordropshop.nl je campagnes ook verrijken met woonadressen van de doelgroep in het gekozen verspreidgebied. Je drukwerk kan dan door ons geschikt worden gemaakt voor postale verzending en worden aangeboden bij de geadresseerden (bijv. aan de bewoners van). Op deze wijze ben je ook in staat om een deel van de doelgroep te bereiken die een anti-reclamesticker op de brievenbus heeft of net buiten het verspreidgebied woont. Daarnaast kan Doordropshop.nl je helpen met het optimaliseren van (opvolgende) campagnes of verspreidgebieden. Aan de hand van ons zusterbedrijf Meseda (klik hier voor dashboard) geven wij inzicht in de herkomst en reistijd van je klanten, de kenmerken van je klanten of de locatie van doelgroephuishoudens aan de hand van een profielanalyse of doelgroepsegmentatie. Vraag naar de mogelijkheden via klantenservice@doordropshop.nl of bel met 030-7672605.