Alle verspreidvormen
Scherpe tarieven
Eenvoudig bestellen
Snel laten verspreiden

Blog Post

Welke verspreidvorm moet ik kiezen?

Binnen Doordropshop.nl kun je kiezen uit drie verspreidvormen om je flyer of folder huis-aan-huis te laten verspreiden. In deze blog vertellen we meer over de verschillen tussen deze verspreidvormen. Met deze kennis ben je beter in staat om de juiste keuze te maken voor je verspreiding.

We kunnen je flyer of folder laten verspreiden in een folderpakket, ingestoken in een regionale weekkrant of los mee met de post.

Wanneer je je drukwerk laat verspreiden in het folderpakket, komt je flyer of folder op een willekeurige plek in het losse folderpakket wat begin van de week (het gros op maandag en dinsdag) wordt verspreid. In dit pakket zitten flyers en folders van lokale ondernemers en grotere retailers, zoals: Trekpleister, Kwantum, Zeeman en Xenos. Het is onze meest voordelige verspreidvorm. Een prima manier om voor een scherp budget een groot bereik onder de doelgroep te krijgen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je flyer of folder tussen ca. 10-20 andere drukwerken beland en daardoor misschien minder goed opvalt dan bij de andere twee verspreidvormen. Daarnaast wordt dit pakket bezorgd door jonge bezorgers; het kan voorkomen dat een bezorgwijk (een klein deel van een postcode) uitvalt of een bezorger (bewust of onbewust) fouten maakt in de bezorging. De aankomst van de door ons weergegeven oplage binnen de postcodes ligt rond de 95 procent.

Bij een verspreiding in een regionale weekkrant wordt je flyer of folder ingestoken in een specifieke weekkrant titel. Deze weekkranten worden op dinsdag, woensdag of donderdag bezorgd, één vaste dag per postcode. In een regionale weekkrant gaan – in vergelijking met het folderpakket – minder folders mee, waardoor je drukwerk iets beter opvalt. Huishoudens lezen ook graag de weekkrant, waardoor de kans groot is dat de krant wordt geopend en je flyer of folder wordt gezien. Bezorgers van de weekkrant moeten iets ouder zijn om te bezorgen. De kwaliteit van verspreiden / aankomst ligt tussen de 95-100 procent. Qua budget zit deze verspreidvorm tussen het budgetpakket en een verspreiding los met de post in.

Een verspreiding los met de post is het meest kostbaar. Maar deze kosten moet je afwegen tegen de voordelen van deze verspreidvorm: Je flyer of folder wordt los met de post met maximaal 2 andere folders bezorgd. Het gaat dus om een separate verspreiding; je drukwerk valt heel goed op. Je kunt kiezen voor een vaste bezorgdag op dinsdag of vrijdag. Wanneer een eventuele actieperiode op je drukwerk een verspreiding op vrijdag toelaat, kun je ‘folderdrukte’ in het begin van de week ontlopen en in een wat legere brievenbus belanden. Je flyer of folder wordt bezorgd door professionele postbezorgers; aankomst ligt rond de 100 procent.

Je maakt je keuze voor een verspreidvorm via de knop ‘Selecteer Verspreidgebied’. Bovenaan het scherm zie je dan de drie opties welke je kunt selecteren. Wanneer je het verspreidgebied hebt ingevoerd, kun je ook nog wisselen tussen de verspreidvormen, om de bijbehorende oplagen en kosten te vergelijken. Nogmaals: overweeg niet alleen de kosten, maar ook de attentiewaarde en bezorgkwaliteit van je drukwerk. Het gaat er immers om dat zoveel mogelijk huishoudens iets gaan doen met jouw boodschap!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Related Posts

​Een crossmediale kijk op de inzet van folders

Merken zetten in hun dagelijkse zoektocht naar de aandacht van consumenten een steeds bredere

Technologietrends en hun impact op de folder

Veel nieuwe trends ontstaan onder de invloed van technologie en hebben links- of rechtsom

Sinterklaas is een Struisvogel

Zwarte Piet of niet?! U vindt er vast het uwe van. Maar welke keuzes

De sociologie van de folder

Om de toekomst van de folder beter te begrijpen is het nodig om uit

Ja, ja nu weet ik het wel. Of toch niet?

De nuance lijkt in onze moderne wereld soms ver te zoeken. Met argumentatie, redelijkheid,

​De reclamefolder: papier versus digitaal

Met de mogelijke invoering van de ja/ja-sticker in 2017 dreigt het bereik van de

6 eieren voor 2 euro?

Sinds mijn laatste bezoek aan ‘de dag van de brievenbusreclame’ kan ik niet meer

Creatief experimenteren met de folder

Veel adverteerders lijken een standaard vormgevingsformat te hebben gevonden waarin wekelijks hun productaanbod wordt

​Het belang van creatieve vormgeving bij folders

Het succes van een reclamefolder is van verschillende variabelen afhankelijk. Belangrijke aspecten zijn de

​De folder: van massa naar hypergepersonaliseerd

De reclamefolder is het meest effectieve en efficiënte massamedium in reclameland. Sommige retailers zijn

Een toekomst zonder brievenbus

De makers van wekkers hadden twintig jaar geleden vast niet gedacht dat hun product

Stop met verspillen, start met slim verspreiden

Het verspreiden van de reclamefolder kan en moet beter. Binnen het wekelijkse volume aan

Als de folder verdronken is, dempen we de put

Met de introductie van de Code Verspreiding Ongeadresseerd Drukwerk in 1993 kwam voor consumenten

Borsten door de Brievenbus

Soms verbaas ik me over wat er door mijn brievenbus valt. Nee, dit gaat

De Gooische Sticker

Alle ramen zijn dicht. De lampen staan op een tijdklok en de goudvis is